O PRZYJĘCIU DO KG DECYDUJĄ: SPEŁNIENIE PONIŻSZYCH KRYTERIÓW I KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ
- W roku szkolnym 2016/2017 planujemy utworzyć dwie klasy pierwsze:
- klasę językowo-humanistyczną * z rozszerzeniem języków: angielskim (5h), francuskim lub włoskim (3h), j. polskim (+1h), historią (+1h) oraz z obowiązkowym udziałem w zajęciach artystycznych (w języku włoskim lub francuskim 2 h). W przypadku innych przedmiotów szkoła realizuje podstawę programową zgodną z odpowiednimi przepisami MEN-u**.
- klasę matematyczno-fizyczną z rozszerzeniem*: matematyki (+1h) i fizyki (+1h) oraz z obowiązkowym udziałem w zajęciach artystycznych z fotografii (2 h). W przypadku innych przedmiotów szkoła realizuje podstawę programową zgodną z odpowiednimi przepisami MEN**.
-
Zastrzeżenie!!!
*W przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń ze strony kandydatów (minimum 16 uczniów w klasie) dyrekcja odwoła tworzenie danej klasy.
**Szkoła nie przyjmuje dokumentów od kandydatów, którzy wybierają nasze Gimnazjum jako rezerwowe.
I. WYMAGANE DOKUMENTY
1. Dokumenty wymagane do pierwszego etapu rekrutacji
- podanie z załącznikami (druk do wygenerowania ze strony internetowej www.rekrutacja.gimnazjumwmarkach.pl)
- opinia ks. proboszcza z kancelarii parafii do której należy kandydat (nie przyjmujemy na jednym dokumencie opinii katechety i opinii z parafii).
- opinia katechety
- opinia wychowawcy klasy
- trzy fotografie (format do szkolnej legitymacji)
- poświadczenie wpłaty wpisowego
- zaświadczenia o dysleksji, dysgrafii etc. lub inne dokumenty z poradni psychologiczno- pedagogicznych (jeżeli istnieją).
2. Dokumenty wymagane w dniu zakończenia roku szkolnego
- świadectwo ukończenia szkoły podstawowej (oryginał)
- zaświadczenia o wyniku egzaminu z klasy szóstej wystawiony przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną (oryginał)
- karta zdrowia (ze szkoły podstawowej).
II. TERMINARZ REKRUTACJI
Gimnazjum nie uczestniczy w zewnętrznej elektronicznej rekrutacji szkół gimnazjalnych z Warszawy.
- Od 15 II 2016 r. do 15 III 2016 r. przyjmowanie dokumentów wymaganych do pierwszego etapu rekrutacji (w godzinach pracy sekretariatu). Po tym terminie szkoła nie przyjmuje dokumentów. Także szkoła nie przyjmuje dokumentów w których są braki (np. brak opinii itp.).
Zastrzeżenie:
W przypadku nieprzedstawienia zaświadczeń z poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innych zaświadczeń istotnych w procesie edukacyjnym i nie poinformowania szkoły o tychże dokumentach szkoła zastrzega sobie prawo skreślenia kandydata z listy rekrutacyjnej.
- 15 II 2016 na stronie rekrutacja.gimnazjumwmarkach.pl zostanie uruchomiony system generowania podań,
- 12 III 2016 r. SPOTKANIE DLA KANDYDATÓW w Katolickim Gimnazjum godz. 10.00 (dzień otwarty),
- 7 IV 2016 r. – ogólne informacyjne spotkanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) kandydatów do KG o godz. 18.00,
- 31 III – 6 IV 2016 r. – rozmowy rekrutacyjne z rodzicami (wg. ustalonej przez szkołę godziny spotkania),
- 9 IV 2016 r. – rozmowy rekrutacyjne z kandydatami (wg. ustalonej przez szkołę godziny spotkania),
- 13 IV 2016 r. – test z j. angielskiego w budynku KG (godz. 15.00),
- 28 IV 2016 r. – ogłoszenie wyników rekrutacji pierwszego etapu (do godz. 15.00),
- 24 VI 2016 r. – przyjmowanie dokumentów wymaganych w dniu zakończenia roku szkolnego (od godz. 12.00 do godz. 17.00),
- 27 VI 2016 r. – decyzja o przyjęciu kandydata do KG (do godz. 12.00).
III. OPŁATY
- Przy składaniu dokumentów należy na nr podanego konta lub w sekretariacie uiścić opłatę wpisowego w wysokości 350 zł. Wpłata w sekretariacie.
W przypadku nieprzyjęcia kandydata do KG, który wybiera naszą szkołę jako pierwszą, opłata zostanie zwrócona po odliczaniu należności administracyjnej w wysokości 150 zł. W innych przypadkach nie zwracamy opłat wpisowego. Brak wpłaty wpisowego wstrzymuje postępowanie rekrutacyjne.
- Wysokość czesnego w roku szkolnym 2015/16 wynosi 450 zł z zastrzeżeniem o zmianie wysokości czesnego do kwoty 500 zł.
-
Informacja:
Powiadamiamy, że szkoła pobiera opłaty czesnego także za miesiące wakacyjne, a nowo przyjęci uczniowie do KG uiszczają wpłaty od 1 lipca danego roku w którym są przyjęci. Uczniowie kończący szkołę w klasie trzeciej nie płacą czesnego za miesiące wakacyjne tego roku w którym kończą szkołę
- Inne obowiązkowe opłaty jak: strój szkolny, ubezpieczenie, opłata obowiązkowego trzydniowego wyjazdu uczniów z klas pierwszych organizowanego na początku roku szkolnego oraz obiadu (obowiązkowy raz w tygodniu) zostanie podana przed rozpoczęciem roku szkolnego.
IV. ZASADY REKRUTACJI
Do procesu rekrutacyjnego będą zakwalifikowani uczniowie, którzy otrzymali na koniec I semestru w klasie VI:
- ocenę zachowania nie niższą niż dobra,
- uzyskają średnią ocen ze wszystkich przedmiotów nie niższą niż 4,0. Jeżeli średnia ocen na pierwszy semestr jest niższa prosimy nie przynosić dokumentów. NIe zostaną przyjęte ,
- ocenę z religii nie niższą niż dobra,
- oceny z przedmiotów nie niższe niż dostateczne,
- w każdej z kategorii co najmniej minimalną liczbę punktów (wg tabeli załączonej poniżej)
- przedstawią zaświadczenie o braku przeciwwskazań w udziale w zajęciach wf (przypadku braku takiego zaświadczenia np. problemy zdrowotne itp. należy skontaktować się z dyrekcją),
- złożą wymagane dokumenty.
V. ETAPY REKRUTACJI
- Przyjmowanie dokumentów wymaganych do pierwszego etapu rekrutacji oraz obliczanie ilości punktów wg. tabeli zamieszczonej poniżej.
- Spotkanie z kandydatem do szkoły:
- rozmowy z dyrektorem i prefektem szkoły (12-20 punktów). Oceniana będzie umiejętność prezentacji siebie oraz znajomość wszystkich zwrotek hymnu Państwa Polskiego . W czasie rozmowy obowiązuje strój galowy,
- rozmowa z nauczycielem (12-20 punktów). Oceniana będzie ogólna wiedza ze szkoły podstawowej,
- rozmowa z nauczycielami języków obcych (12-20 punktów). Rozmowa sprawdza predyspozycje językowe,
- test, sprawdzający poziom wiedzy z j. angielskiego,
- wyniki sprawdzianu w klasie szóstej i zdobyte punkty obliczane na podstawie zaświadczenia z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej,
- wyniki nauczania na zakończenie edukacji w szkole podstawowej. Ilość punktów obliczanych na podstawie ocen na pierwszy semestr klasy szóstej według tabeli zamieszczonej poniżej,
- za wyniki sprawdzianu w klasie VI uczeń może uzyskać maksymalnie 60 punktów, przy czym wyniki sprawdzianu wyrażone w skali procentowej przelicza się na punkty. Jeden procent w każdym z zakresów odpowiada 0,2 punktu,
- rodzeństwo naszego ucznia lub absolwenta otrzymuje 5 pkt.